Witajcie. Zapraszam na zadania popołudniowe 16.04 środa.

Na początek zapraszamy Was na ćwiczenia artykulacyjne. Poćwiczymy trochę buzię i język.

Prosimy rodziców o przeczytanie tekstu i naśladowanie ruchów zgodnie z tekstem a w momencie odgłosu prosimy dziecko, aby razem z Państwem naśladowało odgłosy. Celem tego zadania jest usprawnianie aparatu mowy.

„Od ziarenka do bochenka”

– Pociąg: Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów). Przekonasz się, jak wygląda życie na wsi…

– Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).

– Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), deszcz pada na pole (kap, kap, kap), potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf, uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).

– Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do noska! Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem (brum, brum, brum). Nocą, kiedy śpisz (sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).

– Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie), ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).

– Pociąg: Wracamy pociągiem do domu(ciuch, ciuch ciuch).

Piosenka „Mucha w mucholocie”. Pamiętacie naszą piosenkę. Pośpiewajcie i razem z Aidą i dziećmi wykonujcie ruchy do piosenki.

Rodzice proponujemy super zabawę, dzięki której usprawnicie rączki waszego dziecka. Ta zabawa również doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami oraz kształtuje precyzyjność ruchów rąk.

A teraz trochę policzymy ze śpiewającymi brzdącami.

Zapraszamy do pokonania labiryntów. Jesteśmy pewne, że sobie poradzicie.

Zdjęcie ze strony www.krokotak.com

Kurczaczki rozbiegły się po całym gospodarstwie rolnym. Policz kurczaczki.

Rodzinne zadania do wspólnego wykonania cz.3
Strona FB „Świat przedszkolanki”

Propozycja pracy plastycznej „Maszyna przyszłości”. Rysowanie maszyny przyszłości, która ułatwi rolnikom prace na polu. Zachęcam dzieci do wykonania tej pracy. Wiem, że są bardzo kreatywni i powstaną piękne prace. Czekamy na fotki.

Zadanie dla chętnych dzieci. Dodaj, odejmij, pokoloruj według kodu.

Zabawy kostkami. Doskonalenie dodawania i przeliczania. Liczenie przez dzieci liczby wyrzuconych oczek na kostce, dodawanie, przeliczanie oczek na kostkach.

Dziękujemy. Życzymy miłej zabawy. Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska.

Magdalena Mielczarek