Propozycja zadań 10.04 „Wielki Piątek”

Dzień dobry RYBKI, witamy serdecznie rodziców. Dzisiaj ostanie zadania przed świętami Wielkanocnymi. Rozumiemy, że w domu przygotowania do świąt, ale może znajdą Państwo trochę czasu na zapoznanie się i realizację proponowanych przez nas zadań.                            

Szanowni Rodzice, kochane RYBKI.

Życzymy Wam, aby te Święta Wielkanocne, wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję. Bogatego zająca dzieciaki i mokrego Dyngusa.

Życzą Pani Magda, Małgosia, Ewa

Dziękujemy za życzenia Martynko

Musimy trochę poćwiczyć. Jak zawsze w piątek przebieramy się w stroje gimnastyczne i ruszamy.

Ćwiczenia gimnastyczne z rodzicami i rodzeństwem.

„Skaczące pisanki” – dziecko stoi na wyznaczonej linii i skacze do końca pokoju, korytarza itp. naśladując skaczące żabki. Po drodze wykonuje obrót dookoła siebie i przechodzi przez np. pasek, sznurek zawiązany w pętle itp.

„Zające na łące” – dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie – pierwsze ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca. Po drodze wykonuje obrót dookoła siebie i przechodzą przez np. pasek, sznurek zawiązany w pętle itp.

„Mówiąca pisanka” – Rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie. Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Dziecko łapie i czeka na hasło np. Rzuć kucając!, Rzuć siedząc! lub Rzuć po uprzednim podskoku w górę!.  Do ćwiczeń potrzebna jest  piłka.

 Przewodnik metodyczny – „Plac zabaw” cz. 3 5 latek – zmodyfikowano na potrzeby kształcenia zdalnego.

Zadania z terapii ręki – jeśli nie mają Państwo pomponików to można je zastąpić kolorowymi kulkami zrobionymi z papieru.

Zabawa matematyczna przeliczanie z zakresie 8 – potrzebne będą wycięte z kartonu lub papieru technicznego jajka oraz cyfry napisane na kartkach od 1 do 8\

Rodzic rozrzuca po podłodze kolorowe pisanki wycięte z kartonu. Przygotowuje także cyfry napisane na kartkach (od 1 do 8). Na jego hasło: Zbieramy jajka! dziecko jak najszybciej zbiera jajka. Po chwili rodzic przerywa zbieranie (może to trwać ok 3 sekund). Po zebraniu jajek dziecko podchodzi do wyznaczonego miejsca, rodzic pokazuje dziecku wcześniej przygotowaną i napisaną na kartce cyfrę  Zadaniem dziecka jest przeliczenie, ile zabrało jajek a następnie za pomocą mimiki i gestów okazują swoje zadowolenie lub niezadowolenie w zależności od tego, czy udało mu się zebrać więcej czy mniej jajek niż wskazuje zapisana cyfra. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

Karta matematyczna

Propozycja pracy plastycznej.

Jajko wielkanocne z paseczków. Paseczki dziecko wycina nożyczkami i nakleja na kartkę papieru. Rodzic maluje jajko i wycina środek. Dziecko nakleja szablon jajka na paseczki. Możemy jajko pomalować farbami w tęczowe paseczki. Paseczki można zrobić z kolorowych gazet.

Podsumowanie wiadomości z tygodnia tematyka „Wielkanoc”

Tradycje wielkanocne – prosimy o pokazanie dzieciom prezentacji i przypomnienie wiadomości.

https://slideplayer.pl/slide/3181571/

Analiza słuchowa „Co na wielkanocnym stole?”.

Dzielenie na sylaby nazw potraw znajdujących się na wielkanocnym stole: szynka, mazurek, jajka, kiełbasa biała, zajączek, kurczaczek itp.

Dla chętnych dzieci wysłuchanie głoski znajdującej się na początku wyrazu i na końcu. Podjęcie próby wysłuchania głosek w wyrazach: sól, jajo, obrus.

Na poprawienie humoru.

Dziękujemy za zainteresowanie. Jeszcze raz zdrowych Świąt.

Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska

Magdalena Mielczarek