W księgarni
„Jak wyglądają książki?” – poszerzanie słownika o przymiotniki, mapa skojarzeń. Dziecko podaje różne określenia książek, ich wyglądu, materiału, z jakiego są zrobione itd. Rodzic może podsunąć pytanie: Czy książki są tylko papierowe?
Książki można znaleźć materiałowe, plastikowe, e–booki, audiobooki. Czy wiesz, co to są audiobooki i e–booki? Audiobooki to nagrana opowieść, czytana przez jedną lub wiele osób, można je również nazywać słuchowiskiem. Natomiast e-booki to książki, które można czytać na urządzeniu elektrycznym.
„Od… do…” – matematyczna zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności porównywania.
Do zadania będą potrzebne duże ilości książek, różniących się wysokością, szerokością, grubością, rodzajem okładki, wielkością liter, papierem (po pięć egzemplarzy):
1. zadanie – ułóż książki od najwyższej do najniższej. Do oceny ich wysokości nie używaj żadnych przyborów.
2. zadanie – ułóż książki od najcieńszej do najgrubszej. Do oceny ich grubości nie używaj żadnych przyborów.
3. zadanie – ułóż książki od najlżejszej do najcięższej. Do oceny ich wagi nie używaj żadnych przedmiotów.
Następnie dziecko otrzymuje linijkę, centymetr krawiecki oraz wagę (jeśli brak wagi, można wykonać taką konstrukcję z wieszaka i dwóch torebek foliowych). Za pomocą tych przedmiotów sprawdzają, czy poprawnie wykonało zadanie.
„Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne, odtwarzanie wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. Rodzic może pokazać różne wzory, a dziecko je skopiować. Można też stworzyć coś nowego samemu.
Przykłady szklaczków:
Posłuchajcie piosenki „Bajeczki”
You must be logged in to post a comment.