14.04 wtorek „Na polu”
Witamy bardzo serdecznie po Świętach nasze kochane RYBKI i i rodziców.
W tym tygodniu realizujemy temat „Praca rolnika”. Dzieci dzięki naszym propozycją zadań i Państwa poświęconym im czasie,poznają różnicę między miastem a wsią, poznają rośliny okopowe, zbożowe, oleiste, włókniste – dowiedzą się skąd pochodzą ich nazwy. Dzieci poznają narzędzia i maszyny rolnicze oraz dowiedzą się „Skąd się bierze chleb”. Poznają i dowiedzą się co to jest „Żywność ekologiczna” i poznają symbol, który widnieje na tych produktach.
Na początek proponujmy kilka ćwiczeń z króliczkiem.
Źródło: Gimnastyka z króliczkiem pobrana https://www.facebook.com/InspirAsiaSklepik/
Proponujemy porozmawiać z dziećmi na temat miasta i wsi na podstawie zamieszczonych ilustracji. Spytać dzieci jaką widzą różnice pomiędzy miastem a wsią. Wskazać im różnice:
Wieś:
– pełni funkcje rolnicza taką jak uprawa roślin i hodowla zwierząt
– czyste środowisko
– lepszej jakości żywność
– cisza
– kontakt z przyrodą
– niskie zabudowania (domy, stodoły)
Miasto:
– funkcja produkcyjna – usługowa
– ruchliwe ulice
– dostępność do kin, teatrów, kawiarni i sklepów
– zanieczyszczone środowisko- samochody, fabryki
– hałas
– dużo zabudowań
A teraz zapraszamy do zabawy ruchowej przy piosence „Zasiali górale” – piosenka ludowa.
Opis zabawy – prosimy o wyjaśnienie dzieciom nieznanych słów piosenki śpiewanej gwarą ludową.
Zasiali górale owies, owies, Od końca do końca, tak jest, tak jest! (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
Zasiali górale żyto, żyto, Od końca do końca wszystko, wszystko! (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
A mom ci ja mendelicek, (rytmiczne uderzanie w kolana)
W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)
U sąsiada śwarnych dziewuch (rytmiczne uderzanie w kolana)
Gromada, gromada. (rytmiczne klaskanie)
A mom ci ja trzy mendele, (rytmiczne uderzanie w kolana)
W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)
Żadna mi się nie podoba, (rytmiczne uderzanie w kolana)
Tylko ta, tylko ta! (rytmiczne klaskanie)
Zasiali górale owies, owies, Od końca do końca, tak jest, tak jest! (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
Pożęli górale żytko, żytko, Od końca do końca wszystko, wszystko. (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
A na polu góraleczek Gromada, gromada, (rytmiczne uderzanie w kolana)
Czemużeś się wydawała, (rytmiczne klaskanie)
Kiejś młoda, kiejś młoda? (rytmiczne uderzanie w kolana)
Czemużeś się wydawała, (rytmiczne klaskanie)
Kiejś mała, kiejś mała? (rytmiczne uderzanie w kolana)
Będzie z ciebie gospodyni Niedbała, niedbała! (rytmiczne klaskanie)
Zadanie grafomotoryczne.
Co to jest strach na wróble i do czego jest potrzebny?
Strach na wróble jest bardzo potrzebny w pracy rolnika a dlaczego dowiecie się z bajki. „Luluś narysuj stracha na wróble!”
Praca plastyczna do wyboru.
Życzymy miłej zabawy i czekamy na fotorelację z waszej pracy w domu. Pozdrawiamy.
Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska.
You must be logged in to post a comment.