Praca rolnika 14-17.04

14.04 wtorek „Na polu”

Witamy bardzo serdecznie po Świętach nasze kochane RYBKI i i rodziców.

W tym tygodniu realizujemy temat „Praca rolnika”. Dzieci dzięki naszym propozycją zadań i Państwa poświęconym im czasie,poznają różnicę między miastem a wsią, poznają rośliny okopowe, zbożowe, oleiste, włókniste – dowiedzą się skąd pochodzą ich nazwy. Dzieci poznają narzędzia i maszyny rolnicze oraz dowiedzą się „Skąd się bierze chleb”. Poznają i dowiedzą się co to jest „Żywność ekologiczna” i poznają symbol, który widnieje na tych produktach.

Na początek proponujmy kilka ćwiczeń z króliczkiem.

Źródło: Gimnastyka z króliczkiem pobrana https://www.facebook.com/InspirAsiaSklepik/

Proponujemy porozmawiać z dziećmi na temat miasta i wsi na podstawie zamieszczonych ilustracji. Spytać dzieci jaką widzą różnice pomiędzy miastem a wsią. Wskazać im różnice:

Wieś:

– pełni funkcje rolnicza taką jak uprawa roślin i hodowla zwierząt

– czyste środowisko

– lepszej jakości żywność

– cisza

– kontakt z przyrodą

– niskie zabudowania (domy, stodoły)

Miasto:

– funkcja produkcyjna – usługowa

– ruchliwe ulice

– dostępność do kin, teatrów, kawiarni i sklepów

– zanieczyszczone środowisko- samochody, fabryki

– hałas

– dużo zabudowań

A teraz zapraszamy do zabawy ruchowej przy piosence „Zasiali górale” – piosenka ludowa.

Opis zabawy – prosimy o wyjaśnienie dzieciom nieznanych słów piosenki śpiewanej gwarą ludową.

Zasiali górale owies, owies,  Od końca do końca, tak jest, tak jest! (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Zasiali górale żyto, żyto, Od końca do końca wszystko, wszystko!  (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

A mom ci ja mendelicek,  (rytmiczne uderzanie w kolana)

W domu dwa, w domu dwa!  (rytmiczne klaskanie)

U sąsiada śwarnych dziewuch  (rytmiczne uderzanie w kolana)

Gromada, gromada.  (rytmiczne klaskanie)

A mom ci ja trzy mendele, (rytmiczne uderzanie w kolana)

W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)

Żadna mi się nie podoba, (rytmiczne uderzanie w kolana)

Tylko ta, tylko ta! (rytmiczne klaskanie)  

Zasiali górale owies, owies, Od końca do końca, tak jest, tak jest! (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Pożęli górale żytko, żytko, Od końca do końca wszystko, wszystko. (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

A na polu góraleczek Gromada, gromada, (rytmiczne uderzanie w kolana)

Czemużeś się wydawała, (rytmiczne klaskanie)

 Kiejś młoda, kiejś młoda? (rytmiczne uderzanie w kolana)

Czemużeś się wydawała, (rytmiczne klaskanie)

Kiejś mała, kiejś mała? (rytmiczne uderzanie w kolana)

Będzie z ciebie gospodyni Niedbała, niedbała! (rytmiczne klaskanie)

Zadanie grafomotoryczne.

Co to jest strach na wróble i do czego jest potrzebny?

Strach na wróble jest bardzo potrzebny w pracy rolnika a dlaczego dowiecie się z bajki. „Luluś narysuj stracha na wróble!”

Praca plastyczna do wyboru.

Życzymy miłej zabawy i czekamy na fotorelację z waszej pracy w domu. Pozdrawiamy.

Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska.

 

Magdalena Mielczarek