29.04.2020 Symbole Narodowe

Dzień dobry „Kropelki”

Zapraszamy Was do „Rytmicznej rozgrzewki w podskokach”:

Dzisiejszy temat to: „Symbole narodowe”

Na początek prosimy rodziców o zapoznanie dzieci z legendą o powstaniu naszego kraju: „O Lechu, Czechu i Rusie”:

Dzieci po wysłuchaniu legendy odpowiadają na zadane przez rodziców pytania:

– Kim byli dla siebie Lech, Czech i Rus?
– Czego szukali bracia wędrując po świece?
– Co skłoniło Lecha do zakończenia wędrówki?
– Jak nazwano gród, który założył Lech i co było jego znakiem?
– Od czego pochodzi nazwa naszego Państwa?

„Jestem Polakiem” – słuchanie fragmentu wiersza Mateusza Mojsak.

Jestem Polakiem i się tym szczycę,

że kocham kraj swój, miasto, dzielnicę.

Lubię swą flagę biało-czerwoną

i orła w godle z piękną koroną…

Po wysłuchaniu wiersza pokażcie dzieciom symbole narodowe – omówcie ich wygląd, kolorystkę i znaczenie:

Następnie zachęcamy do zapoznania dzieci z filmikiem edukacyjnym : „Polskie Symbole Narodowe”

„Dzielimy wyrazy na sylaby”

Prosimy aby dziecko podzieliło na sylaby następujące wyrazy

  • Polska
  • Hymn
  • Flaga
  • Godło

Hymn Polski – posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać. Pamiętajcie drogie Kropelki o prawidłowej postawie podczas śpiewania Hymnu!

„Mieszkam w Polsce” – wypowiadanie rymowanki z różną intonacją głosu.

„Mieszkam w Polsce, jestem Polakiem,

jestem dobrym przedszkolakiem.”

Dzieci mówią rymowankę w sposób wskazany przez rodzica np. cicho, głośno, wolno, szybko.

Propozycja prac plastycznych :

„Orły szukają gniazd” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem obręczy.

Na dywanie porozkładane są obręcze. Dzieci poruszają się po pokoju/ kuchni/ ogrodzie na sygnał: orły szukają gniazd wskakują do najbliższej obręczy.

Chętne dzieci zachęcamy do skorzystania z wyszukanych przez nas kart pracy:

Pozdrawiamy <3

I. Gieraszek, I. Łukaszewicz

Ilona Gieraszek