Na dzień dobry zachęcamy do aktywności fizycznej przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo, oraz
„ Konik na biegunach” : dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą „kołyskę”. Poruszają się w przód i w tył.
„Spacer po wąskiej ścieżce” : ustawiając stopę za stopą spacerujemy wzdłuż skakanki lub przyklejonej taśmy np. malarskiej, próbując nie spaść na ziemie.
Zapraszamy do zabaw usprawniającej narządy mowy: „Dzień dobry zwierzątka”
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!! Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami). Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody). Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki). W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u). Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie). A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).
„Czarna krowa” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
Na zielonej łące
leży czarna krowa.
Trawy się najadła,
przed słońcem się chowa.
Leży najedzona
i tak myśli sobie,
z tej zielonej trawy
białe mleko zrobię.
Z mleka będą sery,
masło i śmietana.
Chcą je kupić ludzie
od samego rana.
Wiedzą, że są zdrowe,
smaczne i sycące.
Przecież są od krowy
co chodzi po łące.
„Krowa” – pokaz ilustracji i omówienie roli krowy dla człowieka, kolorystyka jej ubarwienia.
„Krowa – zwierzę, które daje mleko” – zabawa dydaktyczna.
Przygotujcie na stole produkty mleczne: ser biały i żółty, jogurt, masło, śmietanę, lody oraz inne: burak, chleb, cukierki, sok. Dzieci mają za zadanie wybrać te, które powstają z mleka i nazwać je. Zachęćcie dzieci do spróbowania wszystkich produktów – można zasłonić dziecku oczy zadaniem dziecka będzie odgadnięcie co spróbowało oraz opisanie smaku danego produktu. Taką zabawę robiliśmy w przedszkolu było mnóstwo śmiechu.
Zachęcamy do przeprowadzenia eksperymentu „Kolorowe mleko”
” Co to za zwierzę”- zabawa słuchowa.
Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie, na podstawie efektów dźwiękowych.
„Mamy i ich dzieci” – zabawa dydaktyczna, nazywanie zwierząt.
Dzieci odgadują:
– Jakie to zwierzę?
– Jak nazywa się mama, jak nazywa się jej dziecko?
kura – kurczątko
krowa – cielątko
koza – koźlątko
klacz – źrebiątko
kaczka – kaczątko
Następnie jeśli macie Państwo możliwość, możecie wydrukować i wyciąć obrazki. Zadaniem dziecka będzie połączenie w pary: „mamy i dziecka”, lub skorzystajcie z poniższych kart pracy.
Na zakończenie zapraszamy dzieci do rozwiązania zagadek słownych
Źródło: internet
Życzymy miłego weekendu I. Gieraszek, I. Łukaszewicz
You must be logged in to post a comment.