22.04.2020 Gospodarstwo

Dzień dobry Kropelki.

Na początek dnia zapraszamy do zabawy ruchowej z elementem przysiadu: „Kaczuszki”. Dzieci kucają i poruszają się naśladując chód kaczek.

Następnie zapraszamy do aktywności fizycznej przy muzyce:

Po ćwiczeniach proponujemy zabawę z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak „Kurka” (masażyk).

Po podwórku biega kurka, – przebieranie dwoma palcami wzdłuż kręgosłupa dziecka,

otrzepuje z rosy piórka, – muskanie ramion dziecka,

na robaczka dziś ma smaczek. – lekkie pełzanie opuszkiem palca po karczku,

… Czy tu schował się robaczek? – łaskotki – świdrujemy palcem.

Teraz prosimy zapoznajcie dzieci z poniżej umieszczonym wierszem.

„Wiejska zagroda” – słuchanie wiersza Anny Bayer.

Na podwórku poznasz kozę,

konia, owcę, świnkę, krowę.

A do tego Burka pieska,

który w zgodzie z kotem mieszka.

Poznasz tutaj wiejskie ptaki

kury, gęsi, ich pisklaki.

Kaczki, wróble i indyki,

wszędzie pełno jest muzyki.

Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku-ryku,

gul, gul, gę, gę, brzmi w kurniku.

To wesoła jest gromadka:

indyk, gąska, kotek, kaczka,

piesek, owca, świnka, koza.

Bo to wiejska jest zagroda.

W trakcie słuchania wiersza, zaproponujcie dziecku, aby na kartce rysowało kółeczka za każdym razem kiedy usłyszy nazwę zwierzątka. Dziecko słuchając  wiersz ma zapamiętać jakie zwierzęta znajdują się w wiejskiej zagrodzie.

„Naśladowanie odgłosów zwierząt”- ćwiczenia ortofoniczne.

Dziecko naśladuje odgłosy zwierząt występujących w wierszu: kozy, konia, owcy, świni, krowy, psa, kury, gęsi, kaczki, indyka, kota.

„Muzyka w wiejskiej zagrodzie?” – śpiewanie znanych piosenek na zgłoskach.

Dzieci na melodię piosenki np. „Wlazł kotek na płotek” lub innej znanej dzieciom śpiewają ją na zgłosce – mu, ko, chrum.

„Imię dla zwierzątka” – twórcza zabawa słowna

Drodzy rodzice przygotujcie i pokażcie dzieciom bezimienne maskotki (lub obrazki): psa, kota, owieczki, krówki itp. i zaproponujcie aby dzieci nadały im imiona. Sugerujcie, żeby podczas wymyślania imienia, zwróciły uwagę na cechy zwierzęcia (zachowanie, wielkość, barwę).

Na zakończenie proponujemy relaks przy muzyce „Wiosna” A. Vivaldi – możecie położyć się na podłodze i wsłuchiwać w ten piękny utwór.

Dla chętnych dzieci proponujemy karty pracy:

I. Gieraszek, I. Łukaszewicz

Ilona Gieraszek