Dzień dobry ” Kropelki” od rana warto się poruszać więc zachęcamy do zabawy rytmicznej pt: „Deszczowa zabawa”-Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak.
Nauka tekstu: Kapie deszczyk, kapie, ja kropelki łapię. Wezmę je do domu, nie oddam nikomu.
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica. Rytmicznie powtarzają każdą linijkę tekstu uderzając najpierw w swoje dłonie, potem w kolanka, a potem w dłonie rodzica. Przy powtórzeniu tekstu uderzają najpierw w swoje dłonie, a potem swoją prawą dłonią w prawą dłoń rodzica , a lewą w lewą dłoń.
Dziś obchodzilibyśmy w przedszkolu jedno z wielu świąt nietypowych „Dzień tęczy”. Niestety nie możemy zrobić tego w taki sposób jaki byśmy chciały, więc zachęcamy Państwa do zapoznania dzieci z tym nietypowym świętem.
Na początek proponujemy pokazać dzieciom zdjęcie tęczy:
Zadaniem dzieci jest omówienie wyglądu tęczy oraz ustalenie jej kolorów. Czyli:
-czerwony
-pomarańczowy
-żółty
– zielony
– niebieski
– granatowy
– fioletowy
Następnie proponujemy zapoznać dzieci z poniższymi filmikami:
„Jak powstaje tęcza” https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
„Tęcza dla dzieci malowana różdżką” https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
Porozmawiajcie z dziećmi o filmikach które zobaczyły, poproście, aby wymieniły kolory z których składa się tęcza – to doskonałe ćwiczenie pamięci naszych maluchów.
Tęcza – wykonanie pracy przestrzennej
Materiały:
- papierowe koła w kolorach tęczy (od największego do najmniejszego koła)
– czerwone, pomarańczowe, żółte, zielone, niebieskie, granatowe, fioletowe, klej, wata lub płatki kosmetyczne, pisaki, kredki.
Wykonanie:
Dzieci:
1. Składają wycięte koła na pół.
2.Układają półkola jedno na drugim: od największego do najmniejszego, a następnie je sklejają.
3.Tak przygotowaną tęczę naklejają na białym kole, które zaginają do przodu, tworząc podstawę.
4. Na podstawie przyklejają watę kosmetyczną.
5. Na żółtym kole rysują pisakami oczy i uśmiechniętą buzię, po czym powstałe słońce przyklejają za tęczą, tak aby wystawało.
(Jeśli nie mamy w domu bloku danego koloru, wycinamy białe koła, a zadaniem dzieci jest ich pokolorowanie odpowiednimi kolorami)
Na zdjęciu poniżej prezentujemy tęczę wykonaną przez jedną z „Kropelkowych” pań.
Jeśli dzieci i rodzice są chętne pracować dalej proponujemy do skorzystania z poniższych kart pracy, oraz do wykonania prostego doświadczenia.
Źródła:
– strona internetowa „Moje dzieci kreatywne”
-miesięcznik „Bliżej przedszkola”
Życzymy tęczowego weekendu !
I. Gieraszek, I. Łukaszewicz
You must be logged in to post a comment.