Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • poznawanie liter o , a, m, – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie zwinności i szybkości,
  • rozwijanie pamięci muzycznej,
  • wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,
  • poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • utrwalanie poznanych figur,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • poznawanie zjawisk przyrodniczych,

Piosenka miesiąca „Idą witaminki”

I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,
za marchewką idą groszek i fasola.
Z tyłu się marchewka toczy i przeciera złote oczy.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

II. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,
a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:
pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!  
Ref. ​Idą, idą…

III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,
a kalafior wkroczył prosto do garnuszka
​Dzieci szybko myją ręce i czekają,
by czym prędzej z jarzynkami przy stolikach spotkać się.

​Ref.: Idą, idą…

Wiersz miesiąca

„W spiżarni na pólkach zapasów bez liku.

Są dżemy, kompoty, złoty miód w słoiku.

I cebula w wiankach i grzybki suszone,

Są główki kapusty, ogórki kiszone.

A gdy będzie w zimie tęgi mróz na dworze,

Zapachnie nam lato, gdy słoik otworzę.”

Elżbieta Łukomska