Zadania popołudniowe 15.04 środa

Dzisiaj na zajęciach popołudniowych proszę pokazać dzieciom obrazki różnych roślin uprawnianych na polach. Zapoznać z wyglądem oraz przeznaczeniem roślin.

Rośliny zbożowe (np. żyto, pszenica, owies, kukurydza, jęczmień)

Rośliny okopowe (buraki, ziemniaki, marchew, rzepa)

Rośliny oleiste (słonecznik, len, rzepak)

Rośliny włókniste (len, bawełna, konopie).

Zadanie matematyczne – proponujemy zabawy kształcące orientację w przestrzeni a także utrwalają pojęcia matematyczne oraz ćwiczą uwagę i pamięć słuchową dziecka.

Dziecko układa dowolną maskotkę zgodnie z poleceniem rodzica np. Ułóż maskotkę na krześle. Ułóż maskotkę pod łóżkiem. Możemy korzystać z różnych mebli w domu. 

Zamiana ról – teraz dziecko wydaje polecenia – rodzic układa maskotkę. Dziecko ocenia – poprawnie czy nie.

Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic układa maskotkę. Dziecko po otworzeniu oczu, określa położenie maskotki.

Edukacja matematyczna metodą Pani prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej

Zabawy ruchowe

Spacerek

Włączamy muzykę i podajemy dziecku różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy dziecko udaje, że podnosi coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – dziecko podbiega i łapie niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, dziecko musi podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu.

Skoki przez drabinkę.

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

„Jak powstaje popcorn?” – poszerzanie wiedzy dzieci dotyczącej kukurydzy i jej wykorzystania. Prosimy zadać dzieciom pytania:

Kiedy najczęściej jecie popcorn?

Z czego się go wytwarza?

W jaki sposób robi się popcorn?

Czy popcorn może być tylko słony?

Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie całych kolb, kukurydza konserwowa, mąka kukurydziana).

Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Dzieci przeżuwają, mlaskają, gryzą skórkę, oblizują się itp.

Malowanka na plecach.  Zabawa z mamą albo z tatą lub z rodzeństwem.

Rodzic „maluje” na plecach dziecka różne przedmioty, dziecko zgaduje co to jest. Zaczynamy od prostych form, jak np. piłka, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. bałwan, samochód, żaglówka. Potem zamian dziecko „maluje”, rodzic odgaduje co to jest?.

Propozycja pracy plastycznej

Obraz „Pejzaż wiejski”. Technika pracy plastycznej jest dowolna, może być narysowana kredkami lub namalowana farbami.

Karta pracy dla chętnych dzieci

Życzymy miłego dnia. Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska

Magdalena Mielczarek
%d bloggers like this: