Wyjazd do Międzyzdrojów

W piątek 20 września „Muchomorki” razem z „Rybkami” pojechały autokarem na wycieczkę do Międzyzdrojów. Zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego. Przedszkolaki z bliska obejrzały charakterystyczne dla tego środowiska ptaki
i zwierzęta. Na szczególna uwagę zasługują wystawy przedstawiające środowisko nieleśne
i wodne. Widzieliśmy ogromnego orła bielika ,ptaki, pingwiny, foki, mewy. W leśnym środowisku widzieliśmy gatunki zwierząt charakterystyczne dla wyspy Wolin – jelenie, sarny, dziki czy lisy. Szczególną uwagę dzieci zwrócił olbrzymi żubr- największy ssak Europy.

Z Muzeum pojechaliśmy do Zagrody Żubrów. Zagroda Pokazowa Żubrów usytuowana jest przy zielonym szlaku turystycznym. Zagroda zajmuje 28 ha, z czego żubry maja do swojej dyspozycji 20 ha. Ale żeby zobaczyć żubry musieliśmy przejść przez park. Trasę pokonaliśmy bez problemu i wreszcie dotarliśmy do celu. W zagrodzie mieszka 7 żubrów Obserwowaliśmy te ogromne zwierzęta ze specjalnych platform widokowych. Widzieliśmy również dziki, jelenie, sarny i bieliki, które niezdolne byłyby do samodzielnego życia.

To była nasza pierwsza, bardzo udana wycieczka. Panie powiedziały, że byliśmy bardzo dzielni i na pewno jeszcze nieraz gdzieś pojedziemy .