„Wiosenne prace na wsi „(PIĄTEK) 17.04

Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi w oparciu o ilustracje w karcie pracy cz.4 s.10 . Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi ( orka, bronowanie kultywatorami, siew, sadzenie roślin, przycinanie gałęzi drzew i krzewów, karmienie zwierząt, dojenie krów), określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę niż w poprzednim. karta pracy cz.4 s.11

Czytanie samodzielne tekstu ( karta pracy ” Litery i liczby” cz.2 s.68), odszukiwanie wśród naklejek zdjęć zwierząt i naklejanie ich w odpowiednie miejsca. Łączenie rysunków z nazwami.

Dziecko ogląda obrazki narzędzi ogrodniczych( łopata, taczka, grabie, motyka) . Dzieli na sylaby ( 5-latki) i na głoski ( 6-latki). Określa, do czego służą te narzędzia.Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladzie. Czyta z rodzicem lub samodzielnie ich nazwy. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.Łączy narzędzia z odpowiednimi nazwami. karta pracy cz.4 s. 11

Kolorowanie rysunku pt. ” Praca w ogrodzie” wyprawka , karta M

Lidia Sobczyk