Uwaga, zdalne nauczanie dzieci w okresie pandemii

Z uwagi na wprowadzenie tymczasowo zdalnego nauczania naszych przedszkolaków, zachęcamy Państwa do śledzenia wpisów w poszczególnych grupach wiekowych w dziale ,,GRUPY”, do których uczęszczają Wasze pociechy. Znajdziecie tam aktualne wydarzenia i propozycje edukacyjno-wychowawcze dla naszych przedszkolaków. Bądźmy w kontakcie :-), pozdrawiamy – dyrekcja i grono pedagoiczne Przedszkola Miejskiego nr 10 ,,Kolorowy Świat” w Świnoujściu.

Przedstawiać będziemy Państwu propozycje pracy z dziećmi oraz materiały z podstawy programowej niezbędne do przyswojenia przez dzieci.W trosce o zachowanie ciągłości edukacyjnej Waszych dzieci prosimy o korzystanie z proponowanego materiału i ćwiczeń. Materiały poglądowe wykorzystane w tym projekcie dydaktycznym, pozyskane ze stron internetowych, biblioteki i zasobów nauczyciela, służą wyłącznie celom edukacyjnym w okresie kwarantanny narodowej ad.: Covid – 19.

Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa wychowania przedszkolnego powinna być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w warunkach edukacji w domu rodzinnym.

Rodzicu,

1.W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na naukę, ale także na rozwijanie pasji i zainteresowań dziecka oraz na odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych.

2.Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery grupy:

a. edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line o ustalonej godzinie (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (w tym wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, lektura),

b. sport – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym proste rozgrzewki/rozciągania,

c.dom – to obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach), obowiązki, czasem najbardziej żmudne, mogą być atrakcyjne, bo jest to czas spędzony wspólnie z rodziną,

d. rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe.

3.Nauka w domu, w sposób bardziej samodzielny, staje się rzeczywistością. Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy.

4.Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z facebooka, messengera jeśli to możliwe w kontakcie z nauczycielem, sprawdzaj proszę stronę internetową przedszkola.

5.Zgłaszaj nauczycielom na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość, np. trudności techniczne, zasoby i możliwości sprzętowe dostępne dla Twojego dziecka.

6.Pomóż dziecku, szczególnie w przypadku dzieci młodszych, zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd.

7.Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.

8.Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzajza pilność, systematyczność i samodzielną naukę.

9.Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Motywuj do samodzielnego rozwiązania zadań, doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały i swoje rozwiązania.

11.Zwróć szczególną uwagę dziecka na bezpieczne korzystanie z internetu.

12.Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych przez nie aktywnościach.

Ewa Brzozowska