temat tygodnia ” Marcowa pogoda ” termin realizacji zadań od 25.03. – 1.04 . 2020r.

Treści programowe na dwa tygodnie

obserwowanie zmian zachodzących wiosną – pierwsze kwiaty,powracające ptaki, kwitnienie drzew i krzewów,

oszczędzanie wody,

liczenie słów w zdaniach,

wyodrębnianie ze słów głosek,

czytanie całościowe zdań,

układanie nazw obrazków z liter,

ćwiczenia grafomotoryczne,

utrwalanie pór roku, dni tygodnia, miesięcy,

rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, rozróżnianie kuli i koła

poznanie litery C,c i litery Ł, ł

DZIAŁANIA DZIECI:

  • wyszukiwanie wyrazów zaczynających się na literę C, zaznaczanie w tekście – karta pracy „Litery i liczby” cz.2 str. 41

dzieli na sylaby i głoski słowo ” cebula” – karta pracy cz.2 str. 40

ćwiczenia grafomotoryczne – pisanie litery po śladzie, a potem samodzielnie- karta pracy „Litery i liczby” -cz. 2 str. 43

zabawa relaksacyjna pt. „Chmurki” -dzieci kładą się na plecach, nogi układają w lekkim rozkroku, stopy odchylają na zewnątrz, ręce układają wzdłuż tułowia, z dłońmi zwróconymi ku górze. Spokojnym, cichym głosem proponuje zabawę : wyobraźcie sobie, że jesteś białą pierzastą chmurką i płynie po błękitnym niebie. Przemyka między ciepłymi promieniami słońca.Płynąc po niebie, widzisz w dole piękny las i rozległe pola, które przecina rzeka. Chmurki płyną po niebie, czujesz się radośnie i bezpiecznie, czujesz się potrzebny i ważny. A teraz otwierasz szeroko oczy i przestajesz być chmurką.

oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę, jaka może być w marcu, nazywanie pogody, rysowanie po śladach rysunków- karta pracy cz.3 str. 44

rysowanie po śladach, oraz kolorowanie najmniejszego koła na żółto, największego na niebiesko, otacza zieloną pętlą to, co ma kształt koła, a czerwoną kuli – karta pracy cz.3 str. 50

przeprowadzenie rozmowy na temat wartości wody: do czego jest potrzebna woda?, kto potrzebuje wody?, co by było, gdyby nie było wody?, czy można bez niej żyć?, czy woda może ludziom zagrażać?,

rozmowa na temat pogody: czy dzisiaj jest ciepło?, czy niebo jest zachmurzone?, czy pada deszcz(śnieg)?, czy wiatr jest silny czy słaby?

obejrzenie kalendarza pogody Ady i Olka, nazywanie symboli oznaczających elementy pogody- karta pracy cz. 3 str. 48

wykonanie swojego kalendarza pogody – karta pracy cz.3 str. 49

życzę miłej pracy z rodzicami i przesyłam pozdrowienia Lidia

Lidia Sobczyk