Treści programowe na dwa tygodnie
obserwowanie zmian zachodzących wiosną – pierwsze kwiaty,powracające ptaki, kwitnienie drzew i krzewów,
oszczędzanie wody,
liczenie słów w zdaniach,
wyodrębnianie ze słów głosek,
czytanie całościowe zdań,
układanie nazw obrazków z liter,
ćwiczenia grafomotoryczne,
utrwalanie pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, rozróżnianie kuli i koła
poznanie litery C,c i litery Ł, ł
DZIAŁANIA DZIECI:
- wyszukiwanie wyrazów zaczynających się na literę C, zaznaczanie w tekście – karta pracy „Litery i liczby” cz.2 str. 41
dzieli na sylaby i głoski słowo ” cebula” – karta pracy cz.2 str. 40
ćwiczenia grafomotoryczne – pisanie litery po śladzie, a potem samodzielnie- karta pracy „Litery i liczby” -cz. 2 str. 43
zabawa relaksacyjna pt. „Chmurki” -dzieci kładą się na plecach, nogi układają w lekkim rozkroku, stopy odchylają na zewnątrz, ręce układają wzdłuż tułowia, z dłońmi zwróconymi ku górze. Spokojnym, cichym głosem proponuje zabawę : wyobraźcie sobie, że jesteś białą pierzastą chmurką i płynie po błękitnym niebie. Przemyka między ciepłymi promieniami słońca.Płynąc po niebie, widzisz w dole piękny las i rozległe pola, które przecina rzeka. Chmurki płyną po niebie, czujesz się radośnie i bezpiecznie, czujesz się potrzebny i ważny. A teraz otwierasz szeroko oczy i przestajesz być chmurką.
oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę, jaka może być w marcu, nazywanie pogody, rysowanie po śladach rysunków- karta pracy cz.3 str. 44
rysowanie po śladach, oraz kolorowanie najmniejszego koła na żółto, największego na niebiesko, otacza zieloną pętlą to, co ma kształt koła, a czerwoną kuli – karta pracy cz.3 str. 50
przeprowadzenie rozmowy na temat wartości wody: do czego jest potrzebna woda?, kto potrzebuje wody?, co by było, gdyby nie było wody?, czy można bez niej żyć?, czy woda może ludziom zagrażać?,
rozmowa na temat pogody: czy dzisiaj jest ciepło?, czy niebo jest zachmurzone?, czy pada deszcz(śnieg)?, czy wiatr jest silny czy słaby?
obejrzenie kalendarza pogody Ady i Olka, nazywanie symboli oznaczających elementy pogody- karta pracy cz. 3 str. 48
wykonanie swojego kalendarza pogody – karta pracy cz.3 str. 49
życzę miłej pracy z rodzicami i przesyłam pozdrowienia Lidia