TEMAT TYGODNIA „MAJOWA ŁĄKA” TEMAT DNIA ” BARWY OCHRONNE” 18.05 PONIEDZIAŁEK

WITAM SERDECZNIE DZIECI I RODZICÓW Z GRUPY ’ POZIOMKI”

ŻYCZĘ MIŁEJ WSPÓŁPRACY.

TEMAT DNIA” BARWY OCHRONNE”

Oglądamy ilustracje łąki i rozmawiamy na temat ilustracji : wymieniamy zwierzęta i owady żyjące na łące.

Rozmowa na temat ” Co można robić na łące” – n.p. zbierać kwiatki, odpoczywać, słuchać głosów natury. ” Czego nie wolno na łące” – rozpalać ogniska, niszczyć przyrodę, śmiecić, nie wolno łapać owadów.

Słuchanie opowiadania pt. ” Zabawa w chowanego” .

dav

Rozmowa na temat opowiadania : W co bawili się : żabka, konik polny, biedronka, i motylek cytrynek?, dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?, co to jest barwa ochronna?. ( ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna).

Zabawa ruchowa ” Żabie zabawy” – na podane hasło rodzica , dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło ” żabki pływają, wykonują siad klęczny, chowają głowę w ramionach, pochylają się do przodu.

Rozwiązywanie zagadek:

dav
dav

Dzielenie na głoski wyrazów; rosa, biedronka, , motyl, dzieci 5-letnie dzielą wyrazy na sylaby.

Praca plastyczna ” Majowa łąka” – wyprawka, karta 23, nożyczki, klej.

Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji. Przyklejanie wiosennych kwiatów- naklejek według instrukcji ( od największych do najmniejszych).

Lidia Sobczyk