Temat dnia ” Motyle i kwiaty” wtorek 19.05

Wyprawka- obrazki, wyrazy ( biedronka, konik polny, ważka, stokrotka, mak ) nożyczki, kartka, klej. Dziecko ogląda obrazki. Nazywa zwierzęta i rośliny na nich przedstawione. Dobiera do nich wyrazy – ich nazwy. Nakleja wyrazy z obrazkami na kartce.

Cykl rozwoju motyla – motyl zaczyna swe życie od stadium jaja, larwa, zwana gąsienicą wylęga się z jaja i w miarę wzrostu zrzuca swój stary oskórek obrastając w nowy o większym rozmiarze. Gąsienica zmienia się w poczwarkę, która może być zamknięta w kokonie. Dorosły motyl rozrywa powłokę poczwarki ( kokon) i wydostaje się na zewnątrz. Samiec zapładnia samicę. Samica składa jaja i zaczyna się nowy cykl życiowy motyla. Obejrzyj z rodzicem ilustrację ” Motyl – cykl życiowy ” i porozmawiaj z rodzicem.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru. Karta pracy, cz.4. , s 39.

Zabawa matematyczna – przygotować figury geometryczne z koperty.Układamy pajacyka według wiersza:

Jedno koło zrób głowę, jeden kwadrat zrób brzuszek, cztery prostokąty- będą ręce i nogi, kapelusz zrób z trójkąta, trzeba jeszcze zrobić butki z prostokątów małych no i proszę – już pajacyk zrobiony jest cały. Dziecko przelicza z ilu figur ułożył pajacyka i określa ich kształt.

Teraz poznamy sześcian- tak wygląda rozłożony i składa się z kwadratów.

Policz z ilu kwadratów się składa. To jest sześcian, ponieważ składa się z sześciu ścian, każda ściana ma kształt kwadratu. Spróbuj wykonać taki sześcian według wyżej pokazanego rysunku.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Narysuj na rozłożonym sześcianie, na każdej ścianie innego owada. Karta pracy cz.4, s. 40. Milej pracy.

Lidia Sobczyk