Przepraszam, ale źle podałam datę zajęć rozpoczynających się po świętach. Zadania z tematu ” Wiosna na wsi” rozpoczynamy od dnia 13.04

TEMAT DNIA ” NA PODWÓRKU” 16.04 ( czwartek)

Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta: wyjaśnienie przez rodziców ich znaczenia.

Gdyby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała, krowa , która dużo ryczy, mało mleka daje, baba z wozu koniom lżej, nie kupuj kota w worku.

Obejrzyj duży obrazek, odszukaj na nim ślady zwierząt, połącz obrazki zwierząt z ich śladami. Przeczytaj z rodzicem ( lub samodzielnie) nazwy zwierząt. Odszukaj wśród naklejek ich zdjęcia. Naklej je pod odpowiednimi wyrazami. karta pracy cz.4 s. 9

Rozwiązywanie zagadek: Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko. Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką( kura), zakręcony ogonek, śmieszny ryjek ma, ” chrum, chrum – głośno woła- kto jedzenie da? ( świnka), na przykład łaciate, w oborze mieszkają, pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają ( krowa), nie pije, nie gdacze, tylko głośno kwacze, po stawie pływa, jak się nazywa?, grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem wszystkich wczesnym rankiem budzi na śniadanie ( kogut).

Dla każdego dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel.

Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki, malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dziecko, malowanie tła w jasnym kolorze.

.

Lidia Sobczyk