Propozycje zajęć i zabaw na dzień 23.04.2020

„Co to jest smog?” – proszę spróbować czytać z dzieckiem na zmianę.

„Dlaczego musimy dbać o czyste powietrze?”

“Puste czy pełne”- doświadczenie obrazujące obecność powietrza.
Rodzic przygotowuje dwie plastikowe butelki – jedną pełną wody, drugą pustą. Pyta dziecka, co jest w butelkach. Zapewne odpowie, że w jednej jest woda, a druga jest pusta. Rodzic wyjaśnia, że druga butelka również jest pełna, i demonstruje kolejne doświadczenie: Zanurza drugą butelkę w misce z wodą do góry nogami i naciska jej ścianki. Wydobywają się bąbelki powietrza. Wtedy rodzic pyta, co było w środku.

“Czy powietrze jest czyste?”- doświadczenie, obserwacja drobin kurzu w świetle latarki. Rodzic gasi w pokoju światło i zapala małą latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbuje dostrzec drobinki zanieczyszczeń. Następnie dziecko wymienia znane mu źródła zanieczyszczeń powietrza.

Jak radzi sobie ze smogiem rodzinka Treflików przekonajcie się sami.


ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
– „Lusterko”– rodzic stoi przed dzieckiem, które powtarza jego kolejne ruchy do wybranej melodii. Rodzic wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, potem przez lewe ramię o 180 stopni itd., potrząsanie skarpetkami jak pomponami, następnie wymachiwać, zgniatać je w rytm dowolnej melodii. Potem dotykajcie skarpetkowymi pomponami nadgarstka, łokcia, ramienia drugiej ręki. Podrzucajcie pomponami. – „Woreczki”– rodzic rozkłada po pokoju skarpetki (im więcej, tym lepiej). Na sygnał rodzica dziecko jak najszybciej próbuje przenieść skarpetki w jedno wskazane miejsce i ustawić się w rzędzie. Czas można mierzyć stoperem.
–  „Pranie” – w małym rozkroku:
1. pranie na tarce – skłony w dół z przysiadami sięganiem rękami do podłogi;
2. płukanie bielizny – zamachy rękami w prawo i w lewo,
3. wyciąganie z wody – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę,
4. wieszanie – podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę,
Powtórzyć x 3

Aleksandra Kucharczyk