Propozycje zadań 27.04 POLSKA TO NASZ DOM

NASZE SYMBOLE NARODOWE

Witamy w poniedziałkowy poranek. Zapraszamy na wspólne ćwiczenia poranne.

Dziecko i rodzic w pozycji stojącej twarzą do siebie, trzymają się za ręce, odchylają do tyłu (równocześnie i na przemian).

Przechodzenie do siadu i wstawanie równocześnie z trzymaniem się za ręce.

Rodzic i dziecko stoją naprzeciw siebie i chwytają się za ręce . Wykonują na przemian przysiady .

Dziecko z rodzicem siadają naprzeciwko siebie i przepychają się stopami . Następnie wstają i starają się przepychać dłońmi . Kilkakrotne zmiany . Siadamy do siebie plecami i przepychamy się pleckami.

Dziecko siada na podłodze plecami do rodzica między jego nogami, poruszamy się po podłodze na pośladkach razem z dzieckiem. (w miarę możliwości).

Dziecko siedzi przed rodzicem twarzą w twarz i wykonują do siebie śmieszne miny.

Relaks – odpoczynek w leżeniu, głębokie oddechy.

Zabawa matematyczna „Nasz kraj” szeregowanie liczb od najmniejszej do największej. Prosimy rodziców o przygotowanie 6 kartek z napisanymi po jednej stronie cyframi od 1 – 6 a po drugiej stronie kartek napis POLSKA  1 – P, 2 – O, 3 – L, 4 – S, 5 – K, 6 – A.

„Nasz kraj” – zabawa matematyczna, szeregowanie liczb od najmniejszej do największej. Rodzic rozkłada na podłodze kartki z liczbami od 1 do 6 i prosi dziecko, by ułożyło liczby w szeregu od najmniejszej do największej. Następnie dziecko odwraca kartki i odczytuje napis – POLSKA.

Prosimy, aby dziecko podzieliło wyraz POLSKA na sylaby.

Chętne dziecko dzieli na głoski, przelicza litery w wyrazie.

„Symbole narodowe” –  prosimy o pokazanie dzieciom filmu edukacyjnego. Z filmu dzieci dowiedzą się jakie mamy symbole narodowe (godło, flaga, Hymn Polski), poznają legendę o „Lechu, Czechu i Rusie” opowiadającą o tym, jak powstało nasze godło oraz skąd pochodzi nazwa naszej pierwszej stolicy a także dowiedzą się o naszej fladze i Hymnie Narodowym.

Hymn Polski – posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać. Pamiętajcie drogie RYBKI o prawidłowej postawie podczas śpiewania Hymnu.

Zapraszamy do przypomnienia dziecku wiersza Władysława Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”. Rybki uczyły się wiersza w zeszłym roku, może pamiętają.

– Kto ty jesteś? – Polak mały.

– Jaki znak twój? – Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz? – Między swymi.

– W jakim kraju? – W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia? – Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta? – Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz? – Kocham szczerze.

– A w co wierzysz? – W Polskę wierzę.

Po przeczytaniu tekstu prosimy zadać dziecku pytania na temat wiersza:

O czym jest wiersz?

O jakich symbolach była mowa w wierszu?

Kto to jest Polak?

Kim jest patriota?

„Narodowy Quiz”. Zabawa sprawdzająca wiedzę na temat symboli narodowych.

Dzieci za pomocą gestów: palec w górę oznacza TAK, palec w dół oznacza NIE, głosują, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.

Zdania:

– Moją ojczyzną jest Polska.

– Godłem Polski jest orzeł w koronie.

– Ojczyzna to miasto.

– Godło to biało–czerwony materiał.

– Flaga Polski składa się z dwóch kolorów: czerwonego u góry, białego na dole.

– Polska to nasza stolica.

– Jesteśmy Polakami.

– Podczas śpiewania Hymnu Narodowego możemy drapać się za uchem.

„Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.

 Rodzic wolno czyta zdanie. Zadaniem dziecka jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu.

Polska to nasza ojczyzna.

Flaga Polski ma dwa kolory.

Warszawa to nasza stolica.

Zdania dla chętnych dzieci:

Polska to nasza ukochana ojczyzna.

Na Fladze Polski są dwa kolory

Warszawa to piękna stolica naszego kraju.

Posłuchajcie piosenki „Piosenka młodego patrioty”.

„Pieniądze” – Rodzic zadaje dziecku pytania:

Gdzie jeszcze – poza godłem – znajduje się wizerunek orła?

Na czym jest?

Rodzic do worka / pudełka wkłada monety. Dziecko próbuje odgadnąć, co jest w środku po dźwięku, a następnie po dotyku.

„Orzeł i reszka” – oglądanie monet, omówienie ich wyglądu.

„Sklep” – zapoznanie z aspektem monetarnym.

Rodzic pokazuje dzieciom zabawkę i mówi, że kosztuje ona 2 zł. Prosi, by dziecko wyłożyło tyle pieniędzy, ile potrzeba, by ją kupić. Następnie pokazuje zabawki: za 5 zł, za 4 zł itd. (Uwaga! Każde dziecko może w inny sposób wybrać potrzebne pieniądze, np. przy 4 zł: 4 x 1 zł, 2 x 2 zł, 2 x 1 zł + 2 zł). Rodzic pyta dziecko czy zna jeszcze inne banknoty? Jakie mają nominały? Jak wyglądają?

Można wydrukować i wyciąć monety do zabaw matematycznych, do zabawy można także posłużyć się prawdziwymi monetami, tylko pamiętajcie potem dokładnie umyć ręce.

Propozycja zadań.

Zadanie dla dzieci chętnych.

Propozycja pracy plastycznych.

Propozycja 1

Propozycja 2

Propozycja 3

Bardzo dziękujemy za wszystko. Pozdrawiamy serdecznie życząc miłego dnia.

Jeszcze zdjęcia naszych RYBEK z weekendu za które bardzo dziękujemy.

Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska

Magdalena Mielczarek
%d bloggers like this: