Propozycje zabaw 1.06-05.06

Witam Żabki, które nadal pozostają w domku z rodzicami 🙂

Poniżej przesyłam propozycje zabaw, zachęcam również do przysyłania zdjęć 🙂

Dzieci z różnych stron świata.
Popatrzcie na poniższe obrazki przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Porozmawiajcie z rodzicami o wyglądzie tych dzieci, czym się różnią. Popatrzcie w lusterko i omówcie swój wygląd: Jaki masz kolor oczu? Jaki masz kolor włosków? Jaki jest twój nosek? Czy jesteś wysoki czy niski?

Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem o tym, że pomimo różnic wszystkie dzieci są tak samo wartościowe, mają takie same prawa i należy im się szacunek.

„Biedronki” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).Kropki mają biedronki, – dotykamy palcem pleców dziecka robiąc „kropki”, w paseczki są stonki, – rysujemy podłużne kreseczki na plecach, a ty nie masz niczego – przesuwamy całymi dłońmi po plecach, więc cię tulę, kolego. – przytulamy dziecko.

„Hop” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.Dzieci maszerują po obwodzie koła (koło można zrobić ze sznurka, lub skaknki). na hasło: hop – podskakują obunóż, następnie dalej maszerują.

„Wesoła karteczki” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.Rodzic podnosi kartkę z konikiem – dzieci podskakują jak małe koniki, kartkę z motylkiem – naśladują lot motylka , kartkę z żukiem – wykonują leżenie tyłem i machają rączkami i nóżkami w górze, kartkę z misiem – przemieszczają się na czworakach i mruczą jak misie.

„Ręce – nogi – głowa” – zabawa ruchowa z elementem marszu.Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. na hasło zatrzymuje się i wymienioną przez rodzica częścią ciała dotyka do podłogi, np.– Dwie nogi i ręka,– Jedna noga i dwie ręce,– Dwie nogi i dwie ręce,– Dwie nogi, ręka i głowa.

„Co ja lubię?” – zabawa pantomimiczna. Dziecko za pomocą ruchu, gestu przedstawia, co najbardziej lubi robić. Rodzice odgadują, po czym następuje zamiana ról.

„Moja zabawka jest…” – zabawa słownikowo – gramatyczna, kończenie zdania. Kształcenie sprawności językowej w toku określania zabawki za pomocą przymiotników.Dzieci kończą zdanie dodając jedną cechę swojej zabawki np. „Moja zabawka jest duża”. „Moja zabawka jest plastikowa”, itp.

„Lubię – nie lubię” – zabawa z minkami. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania zdania i szybkiego reagowania.Dziecko otrzymuje dwie minki: wesołą i smutną. Rodzic mówi zdanie, dzieci podnoszą odpowiednią minkę.
– Lubię chodzić do przedszkola?
– Lubię lody waniliowe?
– Lubię szpinak i marchewkę?
– Lubię, kiedy pada deszcz?

„Co dzieci kochają?” – słuchanie wiersza Anny Bayer.

Dzieci kochają landrynki i słodką lemoniadę.
Śmieją się im buzie gdy widzą czekoladę.
Dzieci kochają aniołki, drewniane pajacyki,
bezpieczne ręce ojca, na biegunach koniki.
Dzieci kochają podróże, wycieczki z przygodami.
Bułeczki jagodowe robione ręką mamy.
Dzieci kochają zabawę, na każdym kontynencie,
więc dajcie im się bawić, a będą uśmiechnięte.

Rozmowa na temat wiersza: Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: landrynki, lemoniada, kontynent. Pokaz kontynentów na globusie.

„Rysujemy figury” Dzieci poruszają się do dowolnej muzyki. na przerwę w muzyce zatrzymują się, rodzic mówi nazwę i wielkość znanych dzieciom figur geometrycznych, np. małe koło, a dzieci rysują je w powietrzu.

„Zabawy z różnych stron świata.”

Zobaczcie jak bawią się dzieci na całym świecie, może znacie którąś z tych zabaw?

Zapraszam wszystkie Żabki do zabawy 🙂

Aleksandra Otkała