Propozycja zadań 29.04 (środa).

Z CZEGO SŁYNIE POLSKA.

Dzień dobry, witamy wszystkie RYBKI i rodziców. Zapraszamy na dzisiejsze zadania. Życzymy miłego dnia.

Na początek zapraszamy na małą rozgrzewkę. Prosimy rodziców o czytanie dzieciom poleceń do ćwiczeń.

Prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania i przeprowadzenie rozmowy na temat jego treści.

ZAGADKA

Może kiedyś podróżować będziesz mógł po świecie,

Tyle jest ciekawych krajów do zwiedzenia przecież.

Ale jedno miejsce domem na zawsze zostanie,

Miejsce, gdzie się urodziłeś. Jak mówimy na nie? POLSKA

Zabawa ruchowa „Co pochodzi z Polski?”

Co pochodzi z Polski?” – wybieranie produktów charakterystycznych dla Polski. Rodzic podaje nazwy produktów, a dziecko ma wybrać te, które są charakterystyczne dla Polski. Dziecko swobodnie tańczy w rytm dowolnej muzyki. Gdy rodzic wyłączy muzykę, zatrzymuje się, a rodzic wymienia nazwę jakiegoś produktu, np. twaróg, oscypek, ser feta, mozzarella, kapusta kiszona, ananas, croissant, ferrari, kiełbasa podwawelska, ogórek kiszony, pizza, pierogi.

Jeśli dziecko zadecyduje, że produkt jest typowo polski, robi obrót na palcach, jeśli uzna produkt za zagraniczny, kuca. Można podać jeszcze wiele innych nazw produktów pochodzenia z Polski i innych krajów. Zabawa trwa do wyczerpania pomysłów.

A teraz kochane Rybeczki zaproście rodziców do tańca. Zatańczycie nasz Polski taniec ludowy „KRAKOWIAK”.

Zmęczyliście się trochę, wiemy, że tak. Zapraszamy Was teraz do zabawy z quizem patriotycznym.

„Patriotyczny quiz” – wybieranie zachowań patriotycznych spośród innych. Rodzic wymienia różne zachowania, zadaniem dziecka jest wybrać te , które wskazują na zachowania patrioty. Dziecko pokazuje gestem – palec w górę – TAK, palec w dół – NIE.

Przykłady zachowań:

– Znam symbole narodowe.

– Potrafię zaśpiewać hymn.

– Gdy słyszę hymn, tańczę.

– Wybieram towary produkowane w Polsce.

– Znam i zwiedzam zabytki w Polsce.

– Podczas świąt narodowych wywieszam flagę.

 – Bawię się godłem i rysuję po nim.

– Kibicuję Polskim reprezentacjom sportowym.

– Uczę się o historii naszego kraju.

– Zawieszam szalik z napisem Polska i godłem bałwanowi zimą.

Gdy dziecko zadecyduje, że zachowanie nie jest patriotyczne, wyjaśnia, dlaczego tak sądzi.

Propozycja „Kochamy i szanujemy Polskę” – wykonanie wspólnej pracy z rodzicem.

Prosimy aby rodzic namalował flamastrem ogromne serce jako symbol miłości do Polski. Nad sercem wspólnie wykonajcie napis „Kochamy i szanujemy Polskę”. Wytnijcie wspólnie poszukując pojedynczych literek z kolorowych czasopism i przyklejcie je nad sercem, tak by utworzyły napis. Następnie pomalujcie farbami jedną ze swoich dłoni w barwy narodowe (tak jak flagę) i odbijcie dłoń w środku narysowanego serca, co stanowi symbol zgadzania się z hasłem zapisanym u góry. Odbite dłonie podpiszcie swoimi imionami dziecko przy pomocy rodzica.

Propozycja zabawy – nauka tańca: uczy Ola i Blu

Zabawa muzyczna według Marii Tomaszewskiej

https://www.facebook.com/watch/?v=3078497328837944

Muzykącik

https://www.facebook.com/watch/?v=2257119237917941

Zabawa rozwijająca słuch fonemowy oraz znajomość swojej miejscowości:

Dziecko podaje nazwę miejscowości, w której mieszka, swój adres zamieszkania (dziecko powinno go znać!). Swobodne wypowiedzi dziecka na temat miejscowości, co lubi robić, jakie miejsca odwiedza, gdzie się bawi itp.

Dziecko dzieli nazwę miejscowości na sylaby, wskazuje głoskę, która znajduje się na początku i na końcu wyrazu.

Ćwiczenie emisyjne – dziecko wypowiada nazwę miejscowości z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno, w zmiennym tempie: szybko, wolno. Dodatkowo rodzic może wskazywać dłonią, w jaki sposób wyraz ma być przez dziecko wypowiedziany (najpierw wymyślcie znaki np. uniesiona dłoń – głośno, ręka nisko – cicho itp).

Dziecko śpiewa nazwę miejscowości na wymyśloną melodię lub melodię popularną.

Propozycje pracy plastycznej 1

Praca plastyczna 2

Przeczytajcie Państwo z dzieckiem.

Obejrzyjcie bajkę o nadchodzących Świętach Narodowych.

Propozycje zabaw edukacyjnych z wykorzystaniem zakrętek.

Uczymy się rysować słonia i rybkę.

Pokoloruj na czerwono małe kwadraty, na zielono duże kwadraty.

Pokoloruj według kodu. Prosimy rodziców o zaznaczenie kolorów dzieciom.

Policz i zaznacz.

Zadania dla chętnych dzieci.

Nasze RYBKI tak spędzały czas w domu.

Dziękujemy i pozdrawiamy Pani Madzia i Pani Gosia. Pozdrowienia od Pani Ewy.

Opracowały: Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska.

Magdalena Mielczarek