Propozycja zadań 07.05 (czwartek).

W Bibliotece

Dzień dobry Rybki, witamy rodziców. Nadal pozostajemy w temacie książki. Dzisiaj dowiecie się co to za miejsce, jakim jest biblioteka, co się w niej znajduje.

Na dobry początek poćwicz z żabką różne minki.

Zapraszamy na kilka zbaw ruchowych z rodzicami.

– „W bibliotece”. Dziecko kładzie się na podłodze, leży na boku. Na hasło R.: „Książka się otwiera” przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło: Kartki się przewracają klaszcze w dłonie. R. mówi, ile stron ma książka, a dziecko tyle razy klaszcze. Na hasło: „Książka się zamyka” dziecko powraca do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. Gdy R. powie: Książka stoi na regale, dziecko przechodzi do stania na baczność.

– „Nasze nogi”. Dziecko i Rodzic tworzą parę. Przechodzą do leżenia na plecach. Dotykają się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłują się” stopami, próbując wyprostować nogi. Ćwiczenie wykonują tak, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera. Następnie odpychają się od siebie stopami. Na sygnał zbliżają się do siebie ponownie, nie odrywając pleców od podłogi.

– „Baba Jaga patrzy”. Rodzic jest Babą Jagą, dziecko stoi w wyznaczonym miejscu. Baba Jaga jest odwrócona tyłem, ma zakryte oczy i powtarza słowa: Raz, dwa, trzy, baba Jaga patrzy. W tym czasie dziecko biegnie w jej stronę. Baba Jaga się odwraca, a dziecko musi się zatrzymać i stać bez ruchu. Baba Jaga sprawdza, czy dziecko się nie rusza (może rozśmieszać dzieci). Jeśli dziecko się poruszy, wraca na start. Baba Jaga znów wypowiada słowa: Raz, dwa, trzy, baba Jaga patrzy. Jeśli dziecko do niej dobiegnie, wygrywa i staje się Babą Jagą.

Po super zabawie prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza i rozmowę. Pytania pomocnicze pod wierszem.

 Wiersza: „Wielki skarb” B.S. Kossuth

           Mam przyjaciela – wielki skarb, największą radość w świecie.

           Któż to? Aha, nie powiem, nie… z łatwością odgadniecie.

           Chciałbym z nim przebyć cały dzień, lecz mi nie daje niania.

           -Ej, Jurku, chodź, na spacer czas, dość tego już czytania.

           Tak, książka to przyjaciel mój – przyjaciel prawie żywy.

           On opowiada cudów moc, o świecie prawi dziwy.

           O górach, morzach niesie wieść, o naszej własnej ziemi,

           wypowie wiersz lub cudną baśń – czym? Literkami swymi.

           Więc cieszę się, że książkę mam, och, czytać pragnę wiele!

           Nie niszczę ich, bo książki me – najlepsi przyjaciele.

Spróbujcie drogie dzieci odpowiedzieć na pytania dotyczące treści wiersza:

Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?

Co oznacza sformułowanie „ książka moim przyjacielem”?

Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?

„Z czego zbudowana jest książka?” – rodzice przeczytajcie dziecku informacje na temat budowy książki.

„Od… do…” – matematyczna zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności porównywania.

Dziecko ma za zadanie ułożyć książki od najwyższej do najniższej. Do oceny ich wysokości nie używają żadnych przyborów.

Dziecko ma za zadanie ułożyć książki od najcieńszej do najgrubszej.

Dziecko ma za zadanie ułożyć książki od najlżejszej do najcięższej.

Dziecko otrzymuje linijkę, centymetr krawiecki oraz wagę (jeśli brak wagi, rodzic wykonuje konstrukcję z wieszaka i dwóch torebek foliowych). Za pomocą tych przedmiotów sprawdza, czy poprawnie wykonało zadanie.

„W bibliotece” – film edukacyjny.

„Rymy” – zabawa językowa. Przypomnijcie sobie rymy. Rodzice poproście dzieci, aby podały Wam przykład rymu, którego nie ma na obrazku.

Zapraszamy na mały relaks i bajkę „Świnka Peppa w bibliotece”.

Zapraszamy do wspólnego czytania. Rodzic tekst, dziecko obrazki.

Zadania dla dzieci.

Zadania dla chętnych dzieci.

Dziękujemy bardzo za aktywność i wspaniałe zdjęcia. Serdecznie pozdrawiamy. Pragniemy już normalności. Pani Magda i Pani Małgosia.

Magdalena Mielczarek