Propozycja zadań 03.06 Dzieci z różnych stron świata.

Dzień dobry, witamy i na ćwiczenia zapraszamy.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

1. „Razem” – podawanie piłki górą. Dziecko podaje górą pikę rodzicowi lub rodzeństwu i przekazanie piłki dziecku. Następnie podajemy piłkę bokiem w prawo, w lewo itd. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

2. „Celowanie” – ćwiczenie celności. Ustawiamy dużą piłkę na środku pokoju. Dziecko otrzymuje małą piłeczkę (np. tenisową) i ma za zadanie trafić nią w dużą piłkę.

3. „Złap mnie, jeśli potrafisz” – ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu. Dziecko staje przy ścianie. Rodzic daje dziecku piłkę, którą dziecko odbija od ściany i łapie. Następnie musi wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na piersiach.

4. „Wzajemne wsparcie” – ćwiczenie współpracy. Dziecko leży na plecach. Rodzic turla piłkę, dziecko podpiera się rączkami z tyłu i podnosi nogi, by piłka swobodnie się przeturlała.

„Dzieci świata” – rozmowa na temat wiersza Wincentego Fabera pod tym samym tytułem.  

W Afryce w szkole na lekcji

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy,

że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza.

Z jakich stron świata pochodziły dzieci z wiersza? Dziecko stara się podać nazwy narodowości. Następnie odszukuje dzieci występujące w wierszu wśród załączonych zdjęć dzieci z różnych stron świata.

Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?

W co nie uwierzyli Eskimosi?

Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

„Dzieci na świecie” – omówienie strojów dzieci świata. Rodzic prosi dziecko, by przyjrzało się wszystkim zdjęciom i opisały stroje dzieci z rożnych stron świata (np. Meksykanin, Hindus, Japończyk, Eskimos).

„Zgadnij, kogo mam na myśli” – opisywanie zdjęć i odgadywanie, o które chodzi. Rodzic opisuje jedno ze zdjęć, dziecko zgaduje o które dziecko chodzi. A teraz poprośmy dziecko, aby opisało jedno ze zdjęć, zadaniem rodzica jest odgadnąć, o które dziecko chodzi.

❤️ Zapraszamy na film: 🧒 My Dzieci Świata.

Poznajcie zabawy z różnych stron świata.

Czy wiecie czego potrzebują dzieci na całym świecie? Wszystkie dzieci pragną miłości i radości 😀

Śpiewające Brzdące – Jesteśmy dziećmi.

Zadania dla dzieci.

Dziękujemy i życzymy miłego dnia.

Magdalena Mielczarek