„Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo–skutkowego.
Posłuchaj tych fragmentów różnej muzyki, zdecyduj, do czego mogłaby być dobra.
„Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki z gatunku heavy metal. Na dużej kartce (najlepiej A3; można skleić dwie kartki A4 taśmą klejącą z jednej strony) dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustruje muzykę. Następnie zmiana, powtórka ćwiczenia przy innej muzyce – relaksacyjnej. Sprawdź jak zareaguje twoja rodzina, zadaj im pytania i spróbujcie razem na nie odpowiedzieć: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?
„Zabawy słuchowe” – otwórz okno z rodzicem, zamknij oczy i spróbuj zapamiętać jak najwięcej dźwięków, które usłyszysz.
„Rytm” – zabawa matematyczna, utrwalenie aspektu porządkowego liczby.
Pytania: Jaki kolor ma 4 / 8 / 7 element z kolei? Określ tyle liczb porządkowych ile potrafisz? (pierwszy, drugi…)

Gra w dobble
Wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładziemy na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.
You must be logged in to post a comment.