Powroty ptaków

7.04 ( wtorek)

Rozwiązywanie zagadek o ptakach – Pióra biało- czarne, buciki czerwone, uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone ( bocian), już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka, jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inne je wygrzewają ( kukułka), wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała,murować się nie uczyła, ale gniazdko ulepiła ( jaskółka), śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka ( skowronek).

Oglądanie zdjęć, dotykanie ich i mówienie nazw ptaków ( słowik, jaskółka, sowa), kończenie podanego rytmu. Naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków ser ( s), ogórek ( 0), waga ( w) , ananas ( a) – sowa karta pracy cz.3, str. 67

Czytanie z rodzicem ( lub samodzielnie ) nazw ptaków z pierwszego rzędu ( na kolorowym tle nazwy ptaków) . Odszukiwanie w drugim i trzecim rzędzie takich samych wyrazów, kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze ( np. wilga na tle pomarańczowym, szukamy i kolorujemy na pomarańczowo) , rysowanie po śladzie drogi bociana do gniazda. karta pracy cz. 3 str. 68

Zabawy ruchowe – ” Chowamy się” – siad, przyciąganie kolan do głowy, chowanie głowy, rozprostowanie do pozycji leżącej, ” Na szczudłach” – chodzenie na sztywnych nogach, ” Ugniatamy podłogę ” – leżenie na plecach, wciskanie wszystkich części ciała w podłogę.

Linki do filmów, ilustracji są dostępne na zamkniętej stronie grupy ” Moje motylki”

Lidia Sobczyk