Bajki i baśnie

Temat przewodni: Bajki i baśnie

Propozycje zabaw 25.03-03.04

-wzbogacanie słownictwa dzieci
-zwrócenie uwagi na wyrazistość mowy
-rozwijanie spostrzegawczości 
-wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia: autor, ilustrator,
 -rozwijanie zainteresowań dzieci książką, jako źródłem wiedzy
-wdrażanie do szanowania książek, jako cennego źródła wiedzy
-Wzbogacenie słownika dzieci
– rozwijanie umiejętności matematycznych      
-zapoznanie dzieci z treścią piosenki i melodią 
-utrwalenie nazw kolorów
-kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

1.Czerwony Kapturek „Co Czerwony Kapturek ma w koszyczku? – zabawa dydaktyczna- do tego zadania potrzebny nam koszyczek (lub worek-może być ten który na co dzień służył nam w przedszkolu do chowania zapasowych ubrań). Do koszyczka  wkładamy np. drewnianą łyżkę, słoik, misia – co kto ma w domu pod ręką. Koszyczek przykrywamy np. kocykiem. Zadaniem dziecka jest odgadnąć za pomocą dotyku, jakie przedmioty są ukryte w koszyku.

2. „Czerwony Kapturek” – kolorowanie kredkami obrazków, wykonanie książeczki do znanej dzieciom bajki, można wykonać sylwety z papieru oraz pobawić się w teatrzyk.

3. „Wskaż drogę Czerwonemu Kapturkowi” karta pracy nr 6 – Zadanie dla chętnych

4. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” – słuchanie bajki.

 5. „Królewna Śnieżka” przeliczanie i kolorowanie czapek krasnoludków, łączenie takich samych kolorów- Rodzic rysuje na kartce czapeczki w kolorach : czerwony, zielony, niebieski, zółty, itp. mogą być tylko kontury (min. 4 czapeczki , w zależności od umiejętności dziecka) lub karta pracy 7 (cz.3 Wiosna)- kto ma możliwość wydrukowania.

6. „Daj rękę Wiosenko” – nauka piosenki


https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

Ciepły szalik śpi już w szafie,

słońce zerka w okna.

Obudziły się krokusy,

bo wróciła wiosna.

Ref.

Daj rękę, Wiosenko

i chodź razem z nami.

Motylek cytrynek

będzie nas prowadził.

Zaspany tatarak

przegląda się w wodzie

i kwiaty się stroją

na grządkach w ogrodzie.

Wiosna w dresie kolorowym

z żabką gra w zielone.

Dziś kupiła sobie duże

lody waniliowe.

7. Moja ulubiona bajka „Zaczarowane drzewo” – słuchanie bajki

Dla chętnych robimy Drzewo marzeń -> technika dowolna: farba, kredki, mazaki. Rozmawiajmy z dziećmi o marzeniach, zapisane na karteczce marzenia można przykleić do drzewka. Opcja druga drzewko przestrzenne: korona z kolorowego papieru (rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami) oraz rolki po papierze toalet./ręczniku papierowym (malowanie farbą rozwijanie motoryki małej oraz koordynacji oko-ręka).

8. „Książeczki z naszej półeczki”- oglądanie książek z obrazkami, próby tworzenia swojej historyjki wraz z mamą, tatą, rodzeństwem.

9. „Smocze historie” zabawa z wierszem J. Myślińskiej, I.Mojsak

Propozycje zabaw ruchowych:

 „Wiatraczki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi- dziecko obraca się wokół własnej osi. Jedno klaśnięcie rodzica w dłonie- dziecko zatrzymuje się i staje na jednej nodze, na dwa klaśnięcie- dziecko staje na dwóch nogach na baczność.

„Latający dywan”- zabawa z elementem ćwiczeń oddechowych- dziecko otrzymuje serwetkę, piórko (to ,co mamy w domu). Dmuchając na nie, ma za zadanie utrzymać jak najdłużej przedmiot w powietrzu.

„Kolory” zabawa ruchowa- Rodzic podaje kolor- dziecko szuka w domu przedmiotu w tym kolorze.

Aleksandra Otkała