11.05.2020 Mieszkańcy Łąki

Dzień dobry kochane Kropelki. W tym tygodniu porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach.

Na początek zapraszamy na wyprawę po łące na, którą zabierze Was Skrzat Borówka!

„Powitanie na łące” – zabawa integracyjna w parach

Dzieci z rodzicem stają w parach naprzeciwko siebie. Wykonują ruchy do recytowanej przez drugiego rodzica/ siostrę/ brata rymowanki „Powitanie na łące” Joanny Wołoch. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

„Powitanie na łące” J. Wołoch

Na łące wszystkie owady się witają: dzieci kłaniają się partnerowi

biedronki skrzydełkami pozdrawiają, machają do siebie

żuczki piątki przybijają. przybijają piątki

Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy, naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły

a jak się przywitasz ty? Każda osoba z pary pokazuje jakieś przywitanie, a druga je powtarza

„Mieszkańcy łąki” – rozmowa inspirowana wierszem

Dzieci słuchają wiersza, po czym odpowiadają na pytania inspirowane jego treścią:

„Mieszkańcy łąki” Renata Steczkiewicz

Kiedy tylko nastał słoneczny poranek,

obudził się Benio, malutki baranek.

Zjadł grzecznie śniadanko, wziął mamę za rączkę

i raźno ruszyli na pobliską łączkę.

Zabrali koszyczek pełen smakołyków

i koc rozłożyli przy cichym strumyku.

Zachwycony Benio już biega po łące,

mrugają do niego kwiatuszki pachnące,

spod ziemi wygląda ciekawska dżdżownica,

po zielonym listku pełznie gąsienica,

a mrówki i żuki, muszki i chrabąszcze

beztrosko nurkują poprzez trawy gąszcze.

Zapytał więc Benio: – Czy mógłbym czasami

przychodzić na łąkę i bawić się z wami?

Odrzekł mu motylek: – A jakże, kolego,

będziemy się razem bawić w chowanego.

Poznasz wtedy wszystkich mieszkańców tej łąki,

gdy dołączą myszki, ptaszki i biedronki!

  • Kto się obudził, kiedy nastał słoneczny poranek?
  • Gdzie wyruszył Benio z mamą?
  • Co ze sobą zabrali?
  • Czym zachwycał się Benio, biegając po łące?
  • O co baranek zapytał mieszkańców łąki?
  • Jak myślicie, czy baranek też mógłby być mieszkańcem łąki?
  • Jacy mieszkańcy łąki zostali wymienieni w wierszu?
  • Jakie stworzenia mogą przebywać na łące?

„Kogo spotkamy na łące?”

Rodzic rozsypuje na dywanie kartoniki z fotografiami stworzeń zamieszkujących łąkę, tak aby obrazki były zasłonięte. Dziecko podnosi obrazek i nazywa stworzenie, jeśli ma problem – rodzic pomaga! Chętne dzieci mogą mogą podzielić wyraz na sylaby.

Chętne dzieci zachęcamy do skorzystania z poniższych kart pracy:

I. Gieraszek, I. Łukaszewicz

Ilona Gieraszek
%d bloggers like this: