03.04.2020r.

Witamy wszystkie rybki i rodziców.

Dzisiaj propozycja kolejnych zabaw i ćwiczeń dla naszych rybeczek do Państwa wyboru. Przez cały tydzień dzieci poznawały mieszkańców wiejskiego podwórka i wiemy, że ciężko Państwo i dzieci pracowały za co bardzo dziękujemy. Proponujemy rozgrzewkę, trochę ruchu – poproście rodziców, aby razem z Wami poćwiczyli na dzień dobry.

– zakręćcie kuperkiem jak kaczka;

– rozciągnijcie się jak żyrafa szyję;

– latajcie jak nietoperze;

– zakręćcie się jak pszczoła;

– kiwajcie się jak pingwin.

Posłuchajcie wierszyka, który przeczyta Wam mama i naśladujcie odgłosy zwierząt które, występują w wierszu.

Na podwórzu dziś zebranie, są panowie i są panie.

Wszyscy radzić dzisiaj będą, czy budować kurnik z grzędą.

Kaczki kwaczą: kwa – kwa – kwa, zbudujemy go raz – dwa.

Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi, zbudujemy kurnik w mig!

Konik na to: I–ha–ha, i-ha-ha, ja stajenkę swoją mam.

Po co więc budować coś. Czy przybędzie do nas gość?

-Nie bądź taki, gę – gę – gę – Zagęgała tłusta gęś.

-Dzisiaj kury tu przybędą, musi być ten kurnik z grzędą!

Kaczki znowu: kwa – kwa – kwa, zbudujemy go raz – dwa.

Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi czy w kurniku będą drzwi?

Konik na to: I–ha-ha, i-ha-ha, koń najwięcej siły ma.

Jeśli kury tu przybędą, będzie kurnik z piękną grzędą.

Tak zwierzęta zbudowały. dla kur z grzędą kurnik mały.

Kury na to: ko- ko – ko, piękny dom, nie ma co! Do środeczka zapraszamy,

poczęstunek dla was mamy.

Kaczki kwaczą: kwa – kwa – kwa, zjemy ziarno tak tak tak.

Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi, my mieszankę zjemy w mig!

Konik woła: i-ha-ha, i-ha-ha, ja na proso chętkę mam! Gąska na to: gę – gę – gę,

ja na trawkę też mam chęć.

Kurki gdaczą: ko – ko – ko, Każdy z was to miły gość!

Jak Wam poszło? Jesteśmy pewne, że znakomicie.

Wykonajcie zadanie „Znajdź cień”(dołączona karta pracy). Poprzez to zadanie dziecko ćwiczy postrzeganie wzrokowe, usprawnia percepcję słuchową i doskonali podział wyrazów na sylaby. Zadaniem dziecka jest znaleźć cień zwierzątka i wskazać palcem, nazwać je, podzielić nazwę zwierzątka na sylaby. Chętne dzieci mogą wysłuchać jaką słychać głoskę na początku i na końcu nazwy zwierzątka – ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Proponujemy troszkę ruchu przy piosence, zaproście swoich rodziców do tańca w rytm piosenki. Udanej zabawy.

Zachęcamy aby poćwiczyć liczenie. Macie Państwo w domu nakrętki od butelek, makaron, klocki, samochodziki itp. Proszę wziąć 10 szt. i wykonać z dziećmi zadania na dodawanie na konkretach.

My podamy przykłady na klockach ale do tego celu możecie Państwo użyć wszystkich powyższych rzeczy.

2 klocki dodać 4 klocki to ile jest klocków? –  poproście dziecko o przeliczenie klocków i podanie liczby.

A teraz poproście Państwo dziecko aby samo dobierało tyle klocków ile mówicie i też prosicie o wskazanie ile to jest. Możecie się tak bawić na różne sposoby dla urozmaicenia można zmieniać na coś innego do przeliczenia albo ćwiczyć w każdy dzień na innych przedmiotach.

Na zakończenie naszych dzisiejszych propozycji możecie Państwo skopiować i wydrukować kartę pracy. Poprosić dziecko o wskazanie zwierząt z wiejskiego podwórka i pokolorowanie ich.

Bardzo dziękujemy za aktywność i zachęcamy wszystkich rodziców do zabaw z dziećmi wykorzystując nasze propozycje. Ćwiczenia z terapii ręki będą w poniedziałek do tego czasu prosimy korzystać z zabaw już zaproponowanych. Życzymy miłego i zdrowego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek. I oczywiście czekamy na fotorelację z Waszych zabaw. Pozdrawiamy Magdalena Mielczarek i Małgorzata Mrówczyńska.

Magdalena Mielczarek